Jak i kiedy zamawiać firmowe kalendarze z nadrukiem?

Kalendarze firmowe to jedne z najbardziej rozpowszechnionych gadżetów reklamowych, a zarazem prezentów wręczanych zarówno pracownikom, kontrahentom, jak i klientom. Bogaty wybór jaki oferują drukarnie sprawia, że można dobrać produkt spełniający oczekiwania jakie mu stawiamy. Zaś techniki nowoczesnego znakowania kalendarzy umożliwiają estetyczne i trwałe umieszczenie konkretnych wzorów na okładce, planszach i poszczególnych stronach. Tak spersonalizowany kalendarz staje się nośnikiem marketingowym. Najpopularniejszymi rodzajami kalendarzy są: książkowe, ścienne i biurkowe. Aby dokonać właściwego wyboru należy przemyśleć kwestię odbiorcy i jego wymagań oraz potrzeb względem produktu.

Jako prezent lub dodatek do prezentu dla kontrahenta najlepiej sprawdzi się elegancki kalendarz w formie książkowej. Tego rodzaju gadżet przyda się każdemu przedsiębiorcy, ponieważ można go używać jako notatnika, a dodatkowo mieć przy sobie szereg dodatkowych informacji zawartych w kalendarzu. Łączy on w sobie funkcje notesu, książki teleadresowej, a nawet mapy. Wszystko zależy od tego jaką opcję wybierzemy przy składaniu zamówienia. Ważną zaletą tego gadżetu reklamowego jest możliwość wykonania go w wersji luksusowej. Można wybrać okładkę skórzaną, metalowe okucia, złote lub srebrne zdobienia, tasiemkę firmową oraz specjalny rodzaj papieru. Możliwe jest również wykonanie indywidualnej okładki, co sprawi że kalendarz firmowy stanie się unikalnym przedmiotem, a co za tym idzie bardzo osobistym i docenianym prezentem. Podkreślamy w ten sposób jak ważna jest dla nas obdarowana osoba i dajemy do zrozumienia, że doceniamy jej wkład we wzajemne dobre relacje. Jednocześnie taki notes – kalendarz pozostaje prezentem bardzo eleganckim i właściwym do wręczenia w formalnej atmosferze.

Nieco mniej formalnym gadżetem jest kalendarz biurkowy, który także jest nieodzownym elementem wyposażenia każdego biura. Z powodzeniem poddaje się on personalizacji, stając się całoroczna reklamą firmy i jej produktów lub usług. Z uwagi na niewielkie rozmiary tzw. piramidka na spirali znajdzie miejsce nawet w małym pomieszczeniu biurowym. Na tekturkę będącą podstawa kalendarza można nanieść logo z nazwą firmy lub jakiś slogan reklamowy, który będzie się jednoznacznie kojarzył z marką. Cenne mogą okazać się także dane kontaktowe i adresowe. W ten sposób każdy będzie mógł bez problemu skontaktować się z firmą bez szukania odpowiednich pozycji w notesie adresowym lub internecie, ponieważ najważniejsze dane będą zawsze w zasięgu wzroku. Grafika umieszczona na kalendarzu to indywidualna sprawa. Można postawić na coś kojarzącego się z oferowanymi produktami lub usługami, albo wybrać jakiś przyjemny pod względem estetycznym obrazek, na który każda przechodząca osoba chętnie zerknie.

Kalendarz ścienny daje nam dużą powierzchnię do nadruku, co pozwala zaprezentować szerzej treści, które chcemy przekazywać. Warto wykorzystać ten potencjał wykonując bardziej rozbudowany projekt i dobrze przemyśleć jaka forma promocji będzie w tym przypadku najbardziej efektywna. Plakat całoroczny to maksymalna wielkość treści reklamowych, zaś część z kalendarium jedynie obrazuje widok wszystkich miesięcy. Są jednak miejsca gdzie właśnie taki typ kalendarza sprawdzi się najlepiej. Pozwala on zorientować się w dacie obecnej lub ustalić jakiś inny dzień w obrębie całego roku. Kalendarze wielkoplanszowe pełnią także funkcję ozdobną w pomieszczeniu. Wysoka jakość fotografii zwraca uwagę odbiorców, którzy mimowolnie zarejestrują także informacje reklamowe umieszczone poniżej.

Innym rodzajem kalendarza ściennego będą modele jednodzielne i trójdzielne. Prezentują one miesiąc na stronie, którą po rozpoczęciu kolejnego miesiąca zrywamy lub odwracamy na spiralce. Kalendarz trójdzielny prezentuje jednocześnie trzy sąsiadujące miesiące. Świetnie sprawdzi się więc w miejscach gdzie wyjątkowo ważne jest planowanie z uwzględnieniem jakichś przeszłych wydarzeń. Kalendarze te są atrakcyjne wizualnie, wielofunkcyjne i uniwersalne. Jest to więc świetny wybór zarówno do biura, magazynu, jak i oddziału firmy.

Warto zainwestować w indywidualną reklamę, która przekazuje ważne informacje o marce i zachęci potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Zarówno kalendarz książkowy podarowany współpracownikom, czy biurkowe i ścienne wręczone stałym klientom będą stanowiły skuteczną reklamę działającą przez wszystkie miesiące w roku. Chociaż wręczanie kalendarzy kojarzy nam się z okresem świątecznym i noworocznym, nie należy zwlekać z zamówieniem gadżetów w drukarni tak długo. Ten okres jest dla nich wyjątkowo gorący i może się okazać, że termin realizacji zamówienia nie będzie dla nas satysfakcjonujący. Dobrze byłoby podarować zaprojektowane kalendarze tak, aby to właśnie one były w stałym użytku. A jeśli będzie to kolejny tego typu gadżet jaki ktoś od nas otrzyma, jest obawa, że wyląduje on na dnie szuflady. Jesień jest więc dobrą porą na zamówienie kalendarzy. Mamy wówczas jeszcze margines czasowy na ewentualne dopracowywanie projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

nineteen − nine =